onsdag, mars 01, 2006

Herre jesus jag var på föräldramöte


Jaha nu har jag varit på mitt första föräldramöte. Eller det var en träff för blivande föräldrar på BVC, med tolv gravida par. Vi fick dela upp oss i killar och tjejer. Sedan fick vi (killarna) presentera oss för varandra. Det var svinkonstigt. Det höll på att bli teknikstämning också när några av byggarna som var med skulle börja tipsa om byggrejer, men sedan var det faktiskt någon som frågade "Ja men hur mår era tjer då?" och då blev det ett mer humanistiskt fokus vilket fick mig att slappna av lite. Jag tänkte fråga om någon av de andra också blivit besatt, men jag avstod för att jag insåg att jag skulle trassla in mig i syntsnack och jag ville inte framså som en geek på första mötet. Det kanske kommer ett nytt tillfälle.

Sedan var det kaffe. Vi fikade med ett litet par från Kungsholmsgatan. Han jobbade på dagis (privat) och hade massa bra tips. Sedan information om smärtlindring och till sist en film om förlossningen. Jag hade lite svårt att fokusera för jag kollade bara på de andra paren och funderade på om jag inte skulle passa på att byta min Nord Modular mot en Sherman filterbank, eller kanske två moogerfoogers eller .... Ja och sedan var det slut. Otroligt roligt att vi direkt bondade med några andra som också var små. Haha.