torsdag, mars 09, 2006

PCM-ångesten slår till


Ny vecka, nytt yogapass, nytt föräldramöte.

Veckan: Låten är färdig. garderober och nya skåp beställda från IKEA.

Yoga: Det har aldrig varit så fullt på ett yogapass som tisdagar 17.00. En undvik-tid.

Möte: Det här med föräldrautbildningen, det går till stor det ut på att man ska bli lugn och få svar på frågor. Barnet kommer ju ändå ut, som pappagruppsledaren sa. För en hobbysociolog blir det ett bra studiotillfälle när man får inblick i andras relationer. Vissa som ska ha barn on två veckor bryr sig inte om något, andra har gått kurser och är pålästa, och vissa tar som vanligt chansen att klaga på systemet. Jag försökte lära mig något också, och är nöjd hittils. Pappagruppsledaren av en klassisk KTH-fysiker som var tafatt och kategorisk. Deppigt.

Jag är stressad av jobbet också. Och så vet jag inte längre om jag verkligen ska ha en ATC-x om jag nu bara har en plats kvar i racket. Jag lyssnar mycket på Black Dog och de gör ju alla möjliga saker med vad som helst låter det som. Tänk om jag skaffar en dyr ATC-x och snöar in på Autobahn-covers. Låter det lyckligt?