söndag, maj 14, 2006


Ja alltså i torsdags spelade vi in Sweptaways. Jag och Sara Lundén och hennes nya vän/kompis/älskare (jag kunde inte avgöra) Hampus var i kontrollrummet, Sweptaways sjöng. Det blev kanske ok, när vi lyssnade igenom den sista spåret så distade det på ett ställe. Oklart hur kvalitén blev. Vi ska lyssna igenom allt i veckan. 4 kanaler blev det i alla fall. Saras, eller Lobotoms, studio var grym.

Efter det har jag varit i en maelström av jobb, DVD, sömn, matlagning, promenad och graviditet. Helgens dagar flöt ihop helt. Och det tog också hela helgen att ta sig igenom Fyra nyanser av brunt. Har jag berättat att Tomas Alfredsson är min idol?

Det tar emot att sitta med syntarna nu när det är så soligt ute. De måste vara mörkt ju. Hur som helst belv jag lite inspirerad av att skaffa en digitalsynt typ Korg DSS-1 eller en Wavestation för att kunna göra konstiga pads. Det verkar som om de tidiga digitalsyntarna har bra filter (även om de är helt digitala).