måndag, mars 13, 2006

Breakthrough? Genombrott?


Jag tror att jag kom till en brytpunkt i helgen.

I fredags hade vi sauerkrautfest med Ola, Okee och Rikard, och en ny sak hände. Alla gick snällt hem vid ett, lite fulla men ändå nöjda. Ingen ville gå vidare, ingen var trött och ville gå och lägga sig direkt, men vi avslutade tillsammans och var nöjda. Klockan ett. Ett nytt 30+-beteende. Nytt för mig i varje fall.

Så vaknade jag på uselt humör och bakis i lördags, men hade kommit fram tillen viktig sak i helgen: En MAM RS3 är vad jag behöver! Den gör de där filtersvepen som jag tror att jag är ute efter. Billig, liten. Perfekt. Nu är jag på jakt efter en sådan och en P-330 som ska göra fina pianoljud.

Det här har cirklat i min hjärna hela helgen, och nu har jag dessutom börjat fundera på att sälja min Nord Modular och skaffa en G2 istället.

Ändtligen börjar det ruttna humöret att släppa.