fredag, maj 26, 2006

En mycket fin helg hittills


1. Tisdag: Jag och Ulric går på a) bokrelease med västkustbuffet på Café Opera b) Diegosmygläsning också på Caféet och c) David Sundins 30-årsfest på Bernz.

Lite salogsfulla och mycket glada ringer vi och peppar Ida inför onsdagens stordate. Lena klagade på röklukt när Ölets lamm kom hem.

2. Onsdag: Gettogether med VÄXJÖ-GÄNGET på Judit & Bertil, en arbetarklassromantiserande sylta på Bergsunds strand som ordnade gotti hela kvällen åt Greenpeace-Ida, MorgonTV-Anna, SVT-Sanna, HemligaTV-Farid, Henrik , Ulric och mig.

Det var sjukt roligt att träffa alla och vi pratade mest om jämställdhetspolitik, runka bulle med levande bulle, kissex + idas själsliga skärseld i och med uppbrottet från Världens Bästa men Okommunicerbara Kille.

Kvällen slutade inte på Riche som den borde ha gjort utan på Söders hjärta. Men Ölets lamm bjussade på det, alla var så sköna.

3. Torsdag: Jag och Lena åkte till Popaganda för att se The Gay Brigade. Vi såg också The Kid som var sjukt överskattade. Sedan frös vi så mycket så att vi struntade i Henrik Berggren och åkte hem till Kungsholmen och åt muffins med Claes och Ville och kollade på Wedding Crashers. Nu får det vara slut på dåliga filmer för Owen Wilson!

Bäst på Popaganda var dessutom en amerikansk indietjej (hon såg i varje fall ut att vara det) som var en korsning av Frida-stylad punkare, second-hand-letarproffs och tant + hennes bleka kompis i cape.

4. Jag vann min första Ebayauktion: en VP 9000!