onsdag, mars 15, 2006


Jag sålde 18 HE-racket till en blond musikkille med ny studio på Kvarnholmen igår. Billigt. Han var nöjd.

Nu när jag ska sälja Nord modularen och skaffa en G2 engine så måste jag ju komplettera den med något.

Jag har ju på något sätt letat efter härliga svep - som RS3:an ska erbjuda - och PCM-ljud. Istället för ett elpiano så kanske jag ska försöka hitta en gammal Rolandmodul med PCM-ljud, som U220? Då kan jag använda den som oscillator till G2-systemet, och filtrera alla ljud.

Jag har också kollat på en Roland VP9000, en sampler med pitchshift och timestretchfunktioner som verkar rolig, men det är ett större steg känns det som. Då måste man börja sampla egna ljud och då är risken stor att man bara hamnar i en prylkoma igen.

JD:n är fortfarande inte såld.

Yogapasset skjuter jag upp till imorgon. Gittan. Det blir hårt.

IKEA levererar garderober och skåp på fredag. Det blir ingen synthlördag som jag hade hoppats på.